Derítsd fel a tökéletesen illeszkedő, eleven szomszédságot!
A The Sims 3-ban a simjeid élete már nem az otthonuk körül forog. Nyisd ki az ajtót, és fedezd fel az új lehetőségekkel zsúfolt várost! Minden simnek egyedi személyisége van, beleértve a simjeid szomszédjait, kollégáit és barátait is. A simjeid találkozhatnak a szomszédaikkal a frissítő, reggeli kocogás közben; elmehetnek vacsorázni a legjobb barátaikhoz, kivihetik a családot a napsütötte parkba, vagy akár elvihetnek egy frissen megismert, dögös új simet egy romantikus alkonyi piknikre a tengerparton. Ápold az életre szóló barátságokat és a viharos ellenségeskedéseket! Ki tudja, mi meg nem történhet, miközben felderíted a simjeid környezetét! Simjeid belefuthatnak volt párjaikba, rég elveszített barátaikba, vagy keserű ellenségeikbe is. A város csak arra vár, hogy felfedezd!
Alkoss tökéletesen egyedi simeket!
Alkoss olyan simeket, akik úgy néznek ki mint te, vagy bármelyik ismerősöd. A teljesen új Sim létrehozása képernyő könnyen kezelhető és minden eddiginél erősebb, segítségével tökéletesen egyénivé teheted simjeid külsjét és személyiségét.
Finomhangolással állítsd be simjeid minden arcvonását, válassz nekik hajszínt, döntsd el, pontosan milyen árnyalatú legyen a bőrük, és még számos más módon alkosd meg életszerű simjeidet! Végtelen divatos lehetőségből választhatsz nekik ruhákat, sminket, kiegészítőket, stílusokat. sosem volt még ilyen egyszerű vékony, telt idomú, izmos, vagy bármilyen más simet készíteni!
Tervezd meg simjeid személyiségét forradalmi személyiségjegy-rendszerünkkel. Több tucatnyi személyiségjegy közül választhatsz, és akár ötöt is kombinálhatsz, hogy a szomszédságban élő, érdekes személyek sorát alkosd meg. Talán egy idealista, kreatív álmodozót alkotsz meg, aki imád kockázatot vállalni, mert van benne egy cseppnyi kalandorság? Vagy egy érzéktelen, szívdöglesztő társasági lényt faragsz, aki nem törődik a romantikus énjével, és akinek a legsötétebb titka az, hogy igazoltan zseni? Csak rajtad múlik!
Simjeid otthonában mindent testre szabhatsz
Tervezd és építsd meg az otthonokat; most tökéletesen szabadon testre szabhatsz mindent, és a saját szomszédságaidat építheted ki! Simjeid lakberendezésében végtelen lehetőség vár! Bármilyen elképzelhető mintát kiválaszthatsz a bútorjaiknak! A saját, egyéni megjelenéshez válassz ki egy szín- és mintavilágot követő berendezést, vagy keverd a színeket és a mintákat. Végtelen számú lehetőség vár rád, hogy megalkosd simjeid számára álmaik otthonát.
Új játékmenet
A szimek mindennapjai a The Sims 3-ban még eseménydúsabbak. Felelj meg a rövid- és hosszútávú kihívásoknak, aztán söpörd be jutalmadat! Személyiségjegyeik, képességeik és pályaválasztásuk függvényében szimjeid rövid- és hosszútávú igényekkel állnak elő, melyek kielégítése szórakoztató feladatok sokaságával halmoz el – itt mindig lesz tenni és elérni valód. Csak rajtad áll, valóra váltod-e szimjeid álmait, melyek élethossziglani boldogságot és jólétet garantálnak számukra!
Megkapja-e szimed a szükséges kiképzést, elég tiszteletet mutat-e feljebbvalói iránt ahhoz, hogy utolsó latrinapucolóból ünnepelt asztronautává váljon? Eljut-e a stadionba, sikerül-e lenyűgöznie a tehetségkutatókat, hogy győzelmei révén elvakult rajongóból sportlegendává legyen? Sikerül-e tökélyre fejlesztenie gitárjátékát, mely koncertek sztárjává, a közönség imádatának tárgyává, névtelen színpadtechnikusból rockbálvánnyá emeli? Szimjeid sorsa a te kezedben van!
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle "traits"-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek "buffok", azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 "teaserben" is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a "kvázi multi" azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre.
Játékmenet - részletek
A játékban négy jellemvonás lesz, a visszafogott, a technofóbiás, a makacs és a neurotikus. Lesz számtalan eszköz az egyedi tartalmak szerkesztéséhez, de ezekkel új bútorokat nem hozhatunk létre. A szomszédságban csak a házakat tudjuk majd mozgatni, az utakat nem. Az efféle rendezésekhez szükséges eszközök a megjelenést követően nem sokkal fognak megjelenni. A szomszédság teljesen egységes lesz, végre elfelejthetjük a töltőképernyőt. A szomszédságon belül bárhova kattinthatunk, végignézhetjük, hol mit csinálnak a simek.
Míg a sims2-ben csak kis különbségek voltak ember és ember között, itt teljesen eltérő és egyedi embert hozhatunk létre. A családkészítőben megszámlálhatatlanul sok variáció létezik a hajak, szemek, bőrök és egyebek színét illetően.
Azok a családok, akik éppen passzívak, azaz nem játszunk velük, ugyanúgy élik tovább az életüket. Az, hogy ez kikapcsolható lesz-e, Ben Bell nem nyilatkozott. A gyerekeket egészen az iskoláig elkísérhetjük, azonban az épületbe már nem.
A simek halála és esküvője a sims2-ben látottakhoz hasonlóan fog működni. A játékban hat szükséglet lesz: éhség, társaság, energia, ürítés, higiénia és szórakozás.
Lesz egy speciális eszköz, amivel beavatkozhatunk a simek életébe, de ezzel nem nyithatunk ajtót, nem rakhatjuk arrébb a kisbabákat, ennek csupán az lesz a rendeltetése, hogy az unalmas és jellegtelen dolgoktól megkíméljük simünket, mint a szemét eltakarítása és a tányérok összeszedése.
Az alapjátékban em lesz időjárás, és nem lesznek apartmanok. A szellemeken és földönkívülieken kívül lesznek még egyéb lények is.
A játékmenethez nem lesz szükség internetkapcsolatra.
22 kérdés, 22 válasz
Ennyi kreativitással töltött év alatt a Sims rajongók rengeteg érdekes Simet, házat és más tárgyakat alkottak. Lehetséges lesz ezeket a korábbi verzióból áttenni a Sims 3-ba? És mi a helyzet az egyéb design elemekkel?
Elég sok innovatív újítás van a Sims 3-ban, így nem lehetséges Simek vagy egyéb dolgok átmentése. Az egyes elemek részletessége olyan magas a Sims 3-ban, hogy a korábbi verzókból való konvertálás nem lenne biztonságos a játékosok számára.
Rengeteg játékos gyűjtögette az évek alatt a Sims 2 CD-ket, amik most szemétté válnak, ha kijön a 3-as verzió. Milyen kiegészítők lesznek beépítve a Sims 3-ba? Számíthatunk állatokra, évszakokra vagy varázslatra az alapjátékban? És milyen új plusz extrák lesznek a korábbi verzióval szemben, ami arra ösztönöz minket, hogy megvegyük az újat?
Pillanatnyilag csak a Sims 3-ra koncentrálunk. Van egy hatalmas csapatunk, akik elkötelezettek azzal kapcsolatban, hogy a lehető legjobb játékot készítsük el, amit csak lehetséges és nem gondolunk addig semmi másra, amíg ez tökéletes nem lesz.
Rengeteg kérdés merül fel az "élő szomszédsággal" kapcsolatban. A korábbi verzióban az elkészített családok türelmesen vártak arra, hogy egy játékos játsszon velük, most úgy tűnik, hogy élni fogják a saját világukat. Képzeljük el, a játékos két családot készít, az egyiket Mary és Bob alkotja, a másikat John Smith. Aztán sokáig játszik Mary-vel és Bobbal, majdnem megfelejtkezve másik családjáról. Nagyon is elképzelhető, hogy mire visszatér John Smith-hez, már nem talál ott senkit, hiszen leélte az életét, idős lett és meghalt, így elúszik annak a lehetősége, hogy játsszon vele. Van erre valami megoldás?
Nagyon sok opció van a Sims 3-ban. Az említett példában a családok, amikkel nem játsszunk tovább fejlődnek amellett a család mellett, amivel foglalkozunk. Bár bármikor válthatunk a két család között. Lehetséges, hogy egy családot fejlesztünk egy bizonyos pontig, mentjük, majd később összekapcsoljuk egy másik mentett állással. Történetírók ezt biztosan sokszor fogják csinálni.
Azt már hallottunk, hogy gyakorlatilag "Isten kezét" játszhatjuk a játékban, vagyis lehetőségünk lesz simek és egyéb tárgyak megfogására és arrébb mozgatására. Szintén lehetőségünk lesz a Simek etetésére és "megtisztítására" egy kattintással. Milyen egyéb egyszerűsítésekre számíthatunk?
Nincs olyan eszköz, ami pontosan úgy működne, ahogyan leírtad. Bár a játékosok csinálhatnak olyat, amit mi úgy hívunk " élő módban történő hurcibálás". Egyszerűen kifejezve, manipulálhatjuk a játékot, néhány dolgot mozgathatunk az egér segítségével. A múltban a Simeknek mindent maguknak kellett elpakolniuk. Most megfoghatjuk a szemetet és kidobhatjuk, vagy felvehetünk valamit a földről és betehetjük a Simek eszköztárába.
És mi a helyzet a robotokkal, űrlényekkel, vámpírokkal és másokkal? Benne lesznek az alapjátékban vagy várnunk kell egy kiegészítőre?
Van néhány trükk a tarsolyunkban...
Mivel egy viszonylag nagy virtuális univerzum áll a Sims kedvelők rendelkezésére, tervbe van véve, hogy lesznek olyan minijátékok is, mint pl. a kocsi vezetés? És mi a helyzet a tánc szimulátorral, ami szintén népszerű a kozolos játékokban?
Van néhány igen érdekes csoportos játék és a jártasságok megszerzése is igen részletesen ki van dolgozva.
Tervbe van véve, hogy kibővítik a Simek szókincsét, vagyis hogy amit beszélnek, az tényleg jelenteni fog valamit? Vagy továbbra is csak motyogni fogják az értelmetlen simlish nyelvet, mint a Sims 3 előtt?
A simek mindig simlishül fognak beszélni. Megpróbáltuk őket megtanítani a világ más nyelveire is, de nem figyeltek ránk.
Jó néhány évvel ezelőtt elindult a Sims Online, aztán jó ideig nem hallottunk róla. Tervbe van véve, hogy beépítetek néhány online komponenst a Sims 3-ba, mint pl. chat vagy minijátékok, ahol a játékosok a Simeiket egyfajta avatarként használhatják?
A Sims 3 játékosainak példa nélküli szabadsága lesz a játékuk kinézetének testreszabását illetően. Egy játékos kreatív beállítottsággal, mindennemű technikai tudás vagy képzettség nélkül megváltoztathatja mindennek a kinézetét a játékon belül. Ezt a technológiát mi "Stílus készítőnek" hívjuk. Korábban a rajongók a műveiket a játékon kívül készítették el, aztán megosztották ezeket másokkal. Meg akartuk adni ugyanazt a lehetőséget a játékosoknak, amivel a mi alkotóink rendelkeznek.
A folyamat, hogy online megosszuk a műveinket egyszerűbb, mint valaha. A Sims 3 indítópanelje segít feltelepíteni és menedzselni az egyedi tartalmakat, így nem kell többet mappákat vadásznunk vagy hasonlóakkal foglalkoznunk.
Végezetül, a Sims 3 közössége teljesen új és van néhány fantasztikus eszköz, mint pl. az online videószerkesztő, ahol a játékosok összeállíthatják a kisfilmjüket a játékban felvett videókból.
Milyen új tevékenységeket terveztetek a Sims 3-ba?
A Simek olyan dolgokat csinálhatnak, amiket korábban nem, pl. biciklizhetnek, gyúrhatnak a konditeremben, lemehetnek a strandra, haraphatnak egy snacket a helyi bisztróban, stb.
Mi az, amiben fejlesztettétek a korábbi verziót és mi az, ami teljesen új? Elmagyaráznátok azt is, hogyan működnek az új "határok"? Milyen új tevékenységek nyílnak meg a Simek előtt?
Az első, amit az emberek észre fognak venni a Sims 3-ban, az a világ körülöttük. Ha valamit látsz, oda el tudsz menni. A múltban a Sims játékosok be voltak korlátozva, kisebb szinteken kellett játszaniuk, amiket telkeknek hívtunk. Most nincsenek határok. A technológia hihetetlen, mert egy otthon legapróbb részletét is meg tudjuk mutatni, úgy mint mondjuk egy virág szirmait. Pár másodperccel később megláthatod a legapróbb szeplőket egy Sim arcán a város másik végében. És mindez valós időben történik. Fejlesztőként napjainkban nagyon jó helyen járunk: elértük a realizmust, ez kipipálva. Most a stílusra koncentrálhatunk és arra, hogy olyan összetett élményt nyújtsunk a játékosoknak, hogy teljesen belemerülhessenek a történetükbe.
Hogyan fejlődött a Sims 1 testreszabhatósága a Sims 3-ig? Hogyan lesznek képesek ezt a játékosok beépíteni a korábbi Simses tapasztalataikba?
Olyan, eddig példa nélküli irányítást adunk a játékosok kezébe a játékban, ami az alkotóinknak is meg volt. Az új családkészítőben bármilyen Simet el lehet készíteni, amit csak el tudnak képzelni, és van egy olyan eszköz a játékban, amivel a lakásokban található szinte összes felületet meg tudjuk változtatni.
Várható, hogy viszont láthatjuk a kedvenc családjainkat, megfigyelhetjük, ahogy felnőnek, ahogy tették ezt a Sims 1 és a Sims 2 között?
Igen! Nagyon sok régi dolgot viszontláthattok majd a korábbi játékokból a Sims 3-ban.
Hogyan befolyásolták a játékosok visszajelzései azokat a változtatásokat, amiket a Sims 3-ban végrehajtottatok?
Mindannyian a Sims rajongói vagyunk, és a csapatunk nagy része dolgozott a Sims 1-en és a Sims 2-n, így a játékosok visszajelzései be vannak építve a csapatunkba. Szintén sok időt töltünk azzal, hogy a világ minden pontján a Sims közösség tagjaival kommunikáljunk. Nem hiszem, hogy a játék az lenne ami, a Sims közösség nélkül. A rajongók mindig azt kérték, hogy kommunikáljunk többet a közösséggel. Ha belegondolsz, a Sims a korabeli világ legrészletesebb ábrázolása a fikció világában, azonban az élet fele hiányzott. A Sims 3-ban lehetőséget adunk a másik fél felfedezésére, hogy megtudd, mi történik akkor, ha nem vagy otthon.
Hogyan működnek az új személyiségek?
Több, mint 70 személyiségjegy közül választhatnak a játékosok. Amikor ezeket kiválasztod, egyszerű szavakként vannak feltüntetve, úgy, ahogy a való életben is jellemeznéd az embereket, így könnyen megérthető, hogy egy bizonyos személyiségjegy hogyan is fog működni a játékban. Ami igazán ütőssé teszi ezeket a személyiségjegyeket az az, hogy alaposan meg tudják változtatni a játékot, különböző viselkedésedeket, interakciókat, előnyöket és célokat kaphatsz attól függően, milyen jegyekkel rendelkezik a Simed. Csak hogy említsünk néhány pédát, a Simed lehet elmebeteg, gonosz, kleptomániás, paranoiás, hencegő, gyerek utáló, zseni, stb.
Milyen kihívással kellett megküzdenetek a Sims 3 készítése során?
A legnagyobb kihívást a mesterséges intelligencia kidolgozása jelentette, hogy a Simek, akik a városban laknak életszerűen éljék tovább az életüket. Az egész idő alatt fejlődnek, felnőnek és jelentős mennyiségű munkával jár ennek az összehangolása annak érdekében, hogy rendesen működjön. A játékosok sokféle karaktert láthattak már a játékok világában, de még sosem láttunk olyan világot, ahol a Sims 3-hoz hasonlóan az egyes karaktereket az egyedi személyiségjegyek és motivációk irányítják. Ezen kívül egy "Stílus készítő" lehetőségen is dolgoztunk, hogy a játékosok a játékban mindent a saját ízlésükre szabhassanak a ruháktól a bútorokon át egészen az autókig. Azt szerettük volna, ha a játékosok úgy alakíthassák a Sims 3 világát, mint az alkotóink. A kezelőfelület igazán ütős és tökéletessé szeretnénk tenni.
Azt értjük, hogy a játékot a töltögetést nélkülöző nyitott szomszédság jellemzi majd, de csupán egy szomszédság lesz, nem úgy, mint a Sims 2-ben.Beszélj nekünk arról, miért döntöttetek így. Hogyan tudnak majd változtatni rajta a különböző játékosok, amint a kezükbe kerül?
Csak egy szomszédság lesz, és ez az egy rendkívül bámulatos. Az elmúlt pár évben kizárólag ezzel az egy szomszédsággal, Sunset Valley-vel foglalkoztunk. Nagyobb és részletgazdagabb, mint bármi, amit eddig alkottunk. Tulajdonképpen valami olyat akartunk csinálni, ami rögtön elképeszti az embereket, sokkal többet akartunk kihozni ebből a városból, mint eddig.
Egy sim generáció után már nem lesz két egyforma város a Sims 3-ban. Ahogy már említettem, minden sim teljes mesterséges intelligenciával rendelkezik egész életüket irányítják, vagyis láthatjuk őket felnőni, iskolába járni, szerelembe esni, házasodni, állást szerezni és elköltözni, családot alapítani, megöregedni és meghalni. Bármelyik simet megváltoztathatod a városodban, és be is költöztetheted azokat, akiket még látni szeretnél benne: önmagad, a barátaid, kedvenc műsorod szereplőit, kedvenc zenekarod vagy sportklubod tagjait, bárkit, akit csak elképzelsz. kezedben a döntés.
Azt tudjuk, hogy minden Simnek van egy olyan álma, amit egy életre szóló teljesítménycél részeként teljesíthetnek. Milyen életre szóló teljesítményekkel találkozhatunk, mi történik, amikor elérjük azokat? Mi történhet, ha nem sikerül?
Ahogy az embereknek, úgy a simeknek is vannak vágyaik. Ezek között lehetnek igen nagyszabásúak is, ezeket Életreszóló Vágynak hívjuk. Az Életreszóló Vágy nagy teljesítményt igényel, mint például hogy Rocksztárrá váljunk, vagy nagy családot alapítsunk, meggazdagodjunk, vagy asztronauták legyünk. Miközben azon ügyködsz, hogy teljesítsd az Életreszóló vágyad, apróbb vágyaid is teljesülnek. Ha kielégíted egy sim vágyait, pontokat szerzel, amiket különlegességekre válthatsz be. Jellemvonások és jutalomtárgyak lehetnek ezek, amik viccesek és megdöbbentőek. Valójában nincs olyan út a játékban, ami bukáshoz vezet, de el tudod érni, hogy néhány igazán vicces dolog történjen, ha problémát akarsz a Simjeidnek okozni.
Hány kötelezettségnek kell eleget tenni, hogy elérjük az áhított karrier csúcsára? Vannak rövidítési lehetőségek, hogy a legmagasabb fokra lépjünk?
Ha helyesen játszol a kártyákkal, lehetőséged lesz akár több karriernek is eljutni a csúcsára, de ehhez kemény munkára van szükség és arra, hogy rendelkezz a megfelelő jellemvonásokkal. Egy munkamániás sim boldog, ha az irodában lehet, tehát neki jó megoldás, ha bejár. Határozottan van néhány egyszerűbb lehetőség, és a simed időről időre él ezekkel az alkalmakkal, ami nagy lökést ad neki.
Sok nyílt végű erkölcsi választás fog felbukkanni a Sims 3-ban. Pl hogy a politikai karriernél eldöntheted, hogy lefölözöd-e kampányhozzájárulások javát. Mondj még nekünk példát az ilyen karrier-függő erkölcsi választásokra. Mik lehetnek az ilyen döntések következményei?
A játék tele van erkölcsi választási lehetőségekkel. Néhányukat karrier-alkalomként mutatjuk be a játékosoknak. Nem szeretnék sokat időzni ezen a témán. A legtöbb erkölcsi választás a játékban társadalom-szimulátorból származik, és ez az, ahol a játék kényszerítővé válik. Sok játékos arra használja fel a játékot, hogy saját életének erkölcsi kérdéseire találjon választ. Ez egy " Mi lenne ha" típusú szimuláció. Egy példa: A Simed választhat, hogy ha akar, Etye-petyézhet a munkahelyén, de ha lebuknak, mindkettőjüknek pucéran kell kiszaladni az irodából. Nos, ez egy jó lecke lehet, hogy ne akard ezt a valóságban megtanulni!
Mit tudsz nekünk mesélni a közösségi jellemzőkről, arról, hogy a játékosok milyen opciókat használhatnak, ha egyedi tartalmat szeretnének készíteni, és azokat szeretnék megosztani a barátaikkal, vagy a nagyobb Sims rajongótáborral?
A Sims 3játékosok eddig sosem tapasztalt szabadságot élvezhetnek abban, hogy egyedivé tehessék játékukat. Csupán egy kreatív játékos kell, semmilyen technikai tudás vagy jártasság nem szükséges ahhoz, hogy mindent testreszabj Simjeid életében. Ezt a technológiát Stílus-készítőnek hívjuk. A múltban a rajongók az egyedi tartalmakat játékon kívül készíthették el és oszthatták meg másokkal. Olyan lehetőséget akartunk a játékos kezébe adni, amit az alkotók is megkaptak.
Az egyedi tartalmak online megosztása egyszerűbb, mint valaha. A Sims 3 Indító segít telepíteni és a helyükre irányítani az egyedi tartalmakat, nem neked kell mappákat keresgélni és semmi ilyesmit.
Végezetül, a Sims 3 közössége teljesen új és van néhány fantasztikus eszköz, mint pl. az online videószerkesztő, ahol a játékosok összeállíthatják a kisfilmjüket a játékban felvett videókból.
Ahogy a Sims 2-ben, a Sims 3-ban is megőrülnek a simek a partikért. Milyen partikat lesz lehetőség tartani, attól függően, milyen karrierben indul el a Sim?
Új Buli lehetőségek lesznek a Sims 3-ban, ezek a baráti bulik egészen különféle kedves kis helyeken lehetnek. Elhívhatod őket a partra, és egy délutáni barbecue-ra. Hangold fel a gitárt, csavard fel a rádiót, hívj át néhány havert és lógjatok együtt. Ha egy feltörekvő politikus vagy, akkor kampányszervezőket hívhatsz meg, hogy segítsenek kampányod forrásainak kiépítésében is a bulizás mellett.
Kérünk egy kis friss pletykát a játékról. Milyen lehetőségeken dolgozik épp a csapat?
Az időnk nagy részét töltjük azzal, hogy játszunk és közben tökéletesítjük a nyitott, élhető szomszédságot, és az egész játékmenetet, ami benne zajlik. A Sims 3-ban a Simek életének másik felét is meg akartuk nyitni, azt, ami annyira mindig is annyira foglalkoztatta a játékosokat. Mi történik, mikor nem vagyunk otthon? Ez egy hatalmas feladat volt a részünkről, de nagyszerű érzés volt végigjárni ezt az utat, hogy működjön.
Egy példa a munkánkról, az a mesterséges intelligencia, ami a városlakókat irányítja. Te magad irányíthatod a választott háztartásodat, de minden más Sim a városban él és fejlődik, míg te játszol. Ez valóban lenyűgöző mértékű összehangoltságot igényelt, hogy valóban működjön. Azt gondolom, hogy szeretni fogják a Sims 3 játékot azok a játékosok, akik hozzászoktak ahhoz, hogy sok karaktert látnak egy játékvilágban, de még soha nem láttak olyan játékvilágot, ahol minden karaktert egyedi jellemvonások és igények motiválnak. A másik fejlesztés, amin dolgozunk, a Stílus-tervező, ami segít a játékosoknak minden egyedivé varázsolni a játékon belül a ruháktól a bútorokon keresztül az autókig. Azt akartuk, hogy a játékosok úgy tudjanak alkotni a játékban, ahogy azt a tervezők tették. Az érintkezési felület igazán erőteljes, és mi tökéletessé akarjuk ezt tenni.
PC Guru teszt
A Sims 3-at papíron a Maxis fejleszti, a gyakorlatban azonban Will Wright egykori legendás csapata már csak márkanévként létezik. Valójában a játékon egy hatalmas belső EA-fejlesztőcsapat, a The Sims Studio dolgozik, nagyjából ugyanazok az emberek, akik a Sims 2-t és annak körülbelül hatszáz kiegészítőjét letették az asztalra. A tervezés a második rész megjelenésével együtt kezdődött, vagy amikor megjelenik majd a játék, több száz ember ötévnyi munkája lesz benne.
Mondj öt dolgot az életben, ami 2000 tavasza óta ugyanolyan! A Nap keleten kel és nyugaton nyugszik, készül a Duke Nukem Forever, vacak a magyar foci, és… és… nem is olyan egyszerű, ugye? Segítek: 2000 februárja óta minden áldott héten ott van legalább egy (de inkább három-négy) Sims játék a pécés eladási toplistán. Lassan nyolc és fél éve nincs egyetlen olyan hét, hogy ne díszelegne ott a top 10-ben a játék valamelyik része, kiegészítője, különkiadása. Az összesített eladási adat a legutóbbi híradás szerint 98 milliónál tart, ennél többet a játékiparban csak Super Mario meg a Pokémonok nevével sikerült eladni. Na, ezek után tegye fel a kezét az, aki csodálkozik azon, hogy az EA bejelentette a Sims 3-at. Most pedig az, aki kíváncsi arra, milyen is lesz a harmadik rész. Oké, annyira ugyan nem vagyunk aktívak, hogy meg tudjuk számolni a jelentkezőket, de feltételezem, hogy az elsőre senki nem tette fel a kezét, a másodikra meg mindenki – szóval kezeket le, és lássuk, mit is tud majd a játék, ami előreláthatólag 2015-ig uralja majd a toplistákat.
Sarkig tárt világ
A fő változás a harmadik részben, hogy a játéktér végre túllépi a lakásunk falait, és az egész várost kedvünkre bejárhatjuk. Ezzel együtt a város összes lakója bekerül a szimulációba (a rokonszenves gyógyszertárosból így lesz Sim Patikus), és többé nem lesz olyan, hogy a szomszédban lakó kissrác négyéves marad akkor is, amikor a mi simjeinknek már az unokái is az egyetemre mennek. Sőt, mivel az idő mindig csak az éppen aktív helyszínen tartózkodó simek számára telt, előfordulhatott az is, hogy a főszereplőnk öregebb lett, mint a saját szülei. Mostantól a város összes lakója él, mindenkinek saját személyisége van, és ezzel párhuzamosan az összes épületbe bemehetünk (már ha beengednek persze), simünk nem tűnik el misztikusan, amikor munkába megy; és az egész Sims-világból kipucolják a fejlesztők a fehér foltokat, amik eddig az egyes kiegészítők által bemutatott helyszínek közötti űrt töltötték ki. Magyarul a Sims 3-ban a világ is él körülöttünk, nm egyszerű díszlet csupán a háttérben. Pleasant Valley, a kisváros, ahol élünk, folyamatosan változik, új házak épülnek, új családok költöznek be, felnőnek a gyerekek, új munkahelyek jelennek meg –mintha valaki a Sim Cityvel játszana a fejünk fölött. Nagyjából száz épület lesz a városban.
Kevesebb tányér, több móka
A Simsben hagyományosan nyolc szükségletét kell a simeknek állandóan elfogadható szinten tartanunk: az éhségtől a fáradtságon át a tisztaság és a társaság utáni vágyig. Ebből adódóan a játék néha versenyfutássá fajul az idővel, olyan mutatvánnyá, mint amikor a zsonglőr tányérokat pörget kétméteres botok végén, é összevissza kapkod közöttük, hogy egyik se essen le (annyi különbséggel, hogy a cirkuszban maximum eltörik pár tányér, ha nem jönnek össze a dolgok, ami sokkal kisebb ciki, mint bevizelni a mellékhelység felé félúton). A harmadik részben enyhül ez a zsonglőrködési kényszer, és csupán három mutatónk lesz, legfontosabb a stresszméter. Továbbra is szükség lesz persze alvásra, evésre, tisztálkodásra, és így tovább, de ezek a monoton, ismétlődő feladatok sokkal kisebb hangsúlyt kapnak.
Érdekes húzás a napi unalmas teendők háttérbe szorítása, hogy ezúttal a játékos és a karakter személye élesen különválik, és előbbi elvégezhet bizonyos dolgokat utóbbi helyett. Például egy kis kéz ikonnal összeszedhetjük és kivihetjük a szemetet, míg a sim zuhanyozik – és még csak meg sem fog lepődni, hogy egy láthatatlan, isteni kéz kitakarított helyette.
Ti mind egyéniségek vagytok!
Az eddigi horoszkópos, illetve öt tulajdonságpár közötti tologatós karaktergenerálás a múlté - bár a változatosságot megadták, leginkább azt lehetett vele állítani, hogy mennyire akarja a játékos megszívatni magát: egy rendmániás karakterrel például sokkal nehezebb volt a játék, mint egy rendetlennel, mert sokkal több időt kellett takarításra pazarolunk. Ehelyett 80 alaptulajdonság közül választhatunk ötöt (vagy kérhetünk véletlenszerű sorsolást is), ami majd meghatározza az összes többi kisebb, másodlagos tulajdonságunkat. Pár példa a nyolcvanból: karizmatikus, bátor, otthonülő, álmodozó, atlétikus, forrófejű, munkamániás, családszerető, konzervatív, jó humorú – úgy hangzik, mintha társkereső apróhirdetésekből ollózták volna össze, ugye? Pontosan így történt, közösségi és társkereső oldalak profiloldalait fésülték át a fejlesztők ahhoz, hogy összegyűjtsék, milyen tulajdonságokkal határozzák meg általában saját magukat az emberek a való életben.
Ezek a tulajdonságok alapozzák meg, milyen karriert, kapcsolatokat, és úgy általában, milyen életet szán a „sors” simünknek, de persze szembe is mehetünk ezzel, a játék filozófiája az, hogy semmi sem lehetetlen, ha elég sok energiát fektetünk bele, bármit elérhetünk, bármilyen akadályt legyőzhetünk, akármilyen hátrányból is indulunk. Szép gondolat, na.
Merjünk nagyot álmodni
Az első rész célok és vég nélküli játékmenete után kellemes felfrissülés volt a Sims 2 félelmekre és vágyakra épülő rendszere, ami célokat vitt a simek életébe – de valljuk be, hosszú távon elég idegesítővé és logikátlanná vált, hogy minden áldott nap új és új dolgok után kezdett sóvárogni a sim, és teljesen irracionális félelmei támadtak. Ezt váltja fel a Sims 3-ban az álmok és ígéretek rendszere. A simben bármilyen esemény kiválthatja, hogy álmodozni kezd valamiről, mi pedig tetszőleges álomról megígérhetjük, hogy valóra váltjuk - aztán, ha ezt megtesszük, boldog lesz, ha nem, csalódott, hosszú távon depressziós. Például, ha veszünk a kisgyerek simnek egy távcsövet, ő ennek hatására elkezdhet álmodozni arról, hogy csillagász lesz, vagy ha találkozunk egy ellenkező nemű, csinos simmel, megjelenhet az álmaink között, hogy összejövünk vele, de lehetnek olyan kispályás álmaink is, mint venni egy könyvet (ha épp elmentünk egy könyvesbolt kirakata előtt), vagy akár a tévét bámulva dögleni a kanapén pár órácskát, ha súlyosan agyondolgoztattuk szerencsétlen simet.
A munka hőse
Az oké, hogy ezentúl nem marad láthatatlan a sim munka közben, na de mi lesz a jó abban, ha napi nyolc órában krumplit hámozunk vagy egy számítógép billentyűjét nyomkodtatjuk vele? – merülhet fel a kérdés a rutinos Sims-játékosokban. Nos, nem kell a simünket a munkában is pátyolgatnunk, ellenben kapunk egy csomó lehetőséget, hogy hogyan töltse a munkaidejét – és ezeknek mind komoly hatása lehet a karrierünkre, a szociális kapcsolatainkra, vagy csak a napi jókedvünkre. Választhatjuk azt, hogy benn maradunk túlórázni, hogy igyekszünk pihenni és csak mímeljük a munkát, vagy akár azt is, hogy megpróbáljuk elcsábítani a főnököt, ami járhat fizetésemeléssel és előléptetéssel, rosszabb esetben lebukással, családi balhéval.
MMO-sims
Nem lehet nem észrevenni (és nem is tagadják a fejlesztők), hogy mennyi ötletet, játékelemet vettek át az online RPG-kből. Ott van például a buffok és debuffok rendszere, amik a tulajdonságainkat időlegesen növelő vagy csökkentő hatások, ezer és egy féle van belőlük, és mindegyiket magunknak kell kitapasztalnunk, hogyan szerezzük meg vagy hogyan tüntetjük el. Például, ha meghal egy családtagunk, kapunk egy szomorúság-debuffot, ami idővel eltűnik magától is, vagy leszedhetjük magunkról azzal, hogy sokat beszélgetünk a többi simmel. Vagy a skála másik vége: ha előléptetnek a munkában, az jó pár napra feldobja a kedvünket.
A küldetések (vagy Sims.nyelven: lehetőségek) rendszere is hasonlít az MMO-játékokra, csak itt persze nem 15 útonállót kell levágnunk a városi őrség parancsnokának kérésére, hanem mondjuk 15 fát kell elültetnünk a kertünkben, vagy 10 napnyi túlórát kell vállalnunk a melóban, esetleg flörtölni kell öt különböző csajjal egy hétvége alatt. Ezek véletlenszerűen jönnek és jutalmakat kaphatunk értük, ha sikerül teljesíteni őket.
Irányított véletlen
Logikus húzás lenne a fejlesztőktől, ha a Spore trükkös egyszemélyes-online módszerével (minden játékos kreálmányai bekerülnek a központi adatbázisba, és onnan töltögeti le véletlenszerűen a városunk benépesítéséhez az épületeket és lakókat) tegyen egyedivé a Sims 3 minden egyes várost – de ezt egyelőre nem erősítették meg az illetékesek.
Ehelyett a fejlesztők az irányított véletlenszerűség elvéről beszélnek, amik a simek viselkedését meghatározza a jellemvonásaik alapján. Minden apró kis tulajdonságát, egészen addig a szintig, hogy milyen kávét szeret a sim, vagy milyen stílusban fest, ha rákattintunk vele a festővászonra, vagy mit szeretnénk nézni a tévében, egy óriási adatbázisból válogatja össze a játék véletlenszerűen, de a sim alaptulajdonságaival összhangban. Ebből fakad, hogy minden sim külön egyéniség lesz, mégis hihető figura. Az öt alaptulajdonság közel hárommilliárd variációra ad lehetőséget, az azok alapján kisorsolt másodlagos tulajdonságok pedig gyakorlatilag végtelent.
A csomagolás
Első ránézésre a grafika nem tűnik sokkal szebbnek a Sims 2-nél (akkora ugrás semmiképpen nincs, mint az első és második rész között volt), de ha alaposabban megnézzük, azért láthatjuk, hogy sokat finomodott a megjelenítés, a simek animációja, mimikái sokkal gazdagabbak lettek, a fények és árnyékok modellezése sokkal élethűbbé, plasztikusabbá teszi az egész látványvilágot. Az például konkrétan zseniális, hogy a simek külső megjelenésében tükröződnek a személyiségjegyei, vagy a testalkatuk fokozatosan változik az idővel és az életmódjuk változásával. Na és azt se felejtsük el, hogy a városban ezerszer annyi látnivaló van és sokkal több simmel futhatunk össze, mint az eddigi részekben otthon.
A gépigényről szokás szerint nemigen beszélnek a fejlesztők, de jó eséllyel nem mennek rá a csúcsgépekre, ami a sorozat eddigi jellegzetessége is volt. Az persze jó kérdés, hogy az egész város szimulációja mennyire lesz erőforrás-igényes.
Show must go on
Hogy a Sims 3 óriási siker lesz, afelől nincs semmi kétségünk – viszont amit eddig is láttunk belőle, az alapján bátran kijelenthetjük azt is, hogy simán lesz olyan érdekes, hogy a tradicionális Sims-játékosok (vagyis a nők: a játékosbázis kétharmada nőnemű, és emellett bármilyen meglepő is, 80 százalékuk 17 év fölötti) mellett a hardcore arcok is kipróbálják. Hogy mi lesz után? Természetesen újabb kismillió kiegészítő nyaralásról és kisállatokról - és a stúdió vezetője, Rod Humble előszeretettel viccelődik azon, hogy ha amúgyis meg van az EA-nak a Gyűrűk ura licenc, miért is ne alkotnának egy fantasy világban játszódó, mágiával átszőtt Simset…
|